måndag 9 maj 2016

ibland vill jag be livspusslet fara åt helvete!

Alltså det krävs en del eftertanke å planering för att få det ekorriga måste-vardagslivet att gå ihop. Det spontana å impulsiva är både enklare och roligare! Jag är oerhört luststyrd. Och väldigt svart eller vit. Är en dag skit är hela livet skit. Är det tråkigt idag är hela livet tråkigt typ.............
Är John egotrippad en dag är han alltid egotrippad osv osv................
DETTA har jag dock lärt mig, att min hjärna fungerar så och inte alltid öppna käften eller bli stört impulsiv. Ibland är det bättre att hålla käften och få tid till att tänka ;)
Idag är livet, kanske inte kolsvart men jävligt grått. Jag kan bara se MIG idag. Hur MYCKET jag måste göra hela tiden, ALLT jag gör hela tiden. ALLT jag vill göra men inte kan göra. ALLA måsten. Jag har helt glömt bort förra veckans ganska många träningspass eller mitt dygn i Karlstad. Jag verkar också ha glömt helgens äventyr till Huskvarna.
Jag verkar inte heller minnas den inplanerade barnfria middagen med mina kusiner om några veckor eller en heldag med mitt gamla skara hf-gäng som är i juni.
Jag verkar ENBART fokusera på att John jobbat borta 5 dagar och att han då borde vara lite ledig. Å sen är HAN SJUK!! Måndagen efter den långa borta-veckan så är han SJUK????!!!!!! Det kan ju inte han rå för men det funkade inte för mig! Jag blir sur! Inte på honom utan för att livspusslet blir rubbat! Måndagar är asdagar! En unge ska till Vara å spela i orkestern, en unge måste mellanlanda hos sin pappa och sedan hämtas där. En låda ska hämtas på citygross (skulle underlätta det här jävla roddandet nåt otroligt om dom kunde börja köra dom där jävla pappkartongerna till Lundsbrunn nu) OCH det ska handlas. Det passar inte in i tid att den som åker till Vara också tar lådan. Alltså går det åt 2 pers redan där. De små barnen ska helst slippa åka Lundsbrunn-vara t/r under kvällen................  Äh jag orkar inte ens............. Stellas cykel + kläder å skor måste lämnas hos hennes pappa på måndagar när vi ändå passerar där innan orkestern och hon MÅSTE HA den onsdag.
Den som är hemma med småbarnen ska alltså helst handla och hämta matlådan och laga middag till de övriga 3 som är i Vara. Eventuellt kan man underlätta för den med småkidsen så att den som är i Vara handlar. Idag är d dock lite för varmt för att låta mat vara i bilen så länge tycker jag............... DÅ krävs det också att det finns 2 bilar hahaha jag orkar inte........................................................ Å i nuläget är den ena bilen tokfull med grejer från hela förra veckans långa arbete på em i Huskvarna. Så nej! Hushållet har just nu endast EN bil som kan frakta barn............skjut mig... är ni ens med vad jag menar fortfarande ska ni ha en eloge.............................
Äh fuck it! Nu tänker jag äta choklad! Jag har inget vin! FUCK YOU

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar