måndag 16 maj 2016

Humorbefriat på billingen å i öglundabacken

Fy fan! Det var en riktigt jävla skitbana! Det gick inte vila någonstans. Det gick uppför eller nerför hela tiden förutom 5 km på banvallen typ å där hade nån jävel dumpat lastbilsflak med bromsgrus. Å nerför var det allt som oftast så pass brant så det var med livet som insats som man släppte bromsen. Det låg faktiskt en karl med blodigt ansikte å inväntade ambulans i en kurva i en av de branta backarna. :/
BLAH! Hittade en stackars grabb att ta rygg på annars hade jag nog irrat runt i billingeskogen ännu ;)
Innan öglunda gick det mycket nerför å min snälla hjärna repeterade för mig heeeeela tiden "Går det nerför så går det uppför" som en jäkla surkärring ekade den meningen inne i mitt huvud. Fick leta långt in efter min bubbla och kände nog inte alls att jag kunde kliva in i den någon gång egentligen. D var ett jävla slit från början till slut.
Sista biten upp för billingebacken, den man startar loppet med, går inne skogen. Trångt å jävligt å brant som tusan. (Måste va en elak jävel som gjort banan) Jag tänkte att jag ger det ändå ett försök för som sagt så är de jobbigare att gå med cykeln i de lägena än att cykla.
Innan jag drog iväg i branten bytte jag några ord med en kvinna bredvid mig å hon avslutade med "Ja jag är för tjock för att ta mig hela vägen upp". "JA!" svarar jag mitt nöthuvud! Det var hon! MEN DET KANSKE MAN INTE KLOCKRENT SVARAR JA PÅ ELLER???? När jag insåg vad jag sagt avslutade jag med ett "FNISS"! Det gjorde ju verkligen det hela bättre........................................

Innan start lägger man sin cykel i sin tilldelade startfålla. Så det ligger flera 100 cyklar fint uppradade på marken. Så när det var dags att inta startposition så gick jag mot min startfålla. Hälsa lite, sjöng lite, hoppade lite. Nä...Inte en käft verkade glad... Så jag drog till med ett "FÅR MAN VÄLJA VILKEN CYKEL MAN VILL HÄR ELLER??? JAG TAR EN DYRARE!!!"
Jag tänkte att det är ju kul å säga så å lätta upp stämningen lite å locka till konversation och skratt............ jävla dönickar??? Inte en reaktion typ?? Ball!
Nähä........... När det sedan då var klart för start försökte jag skoja en gång å sa till dom bredvid mig (Vi stod ändå liksom nästan längst bak. Eliten,proffsen ca 6-7 fållor längre fram) "Hjälp vad folk det är framför. Hur ska jag tränga mig förbi alla dom??"
HAHAHA sorgligt.............snubben bredvid drog på smilbanden lite grann i alla fall. Mest för å va snäll kan jag tro. Sen gav jag upp! Skit på er jävla tråkmånsar! =)
Bytte inte ett ord med typ nån mer sedan. Istället skrek jag ut min frustration i en nästan lodrät näst intill tom öglundabacke någon timma senare. "FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!!!!!!" skrek jag å avled över styret. Gick av cykeln å hängde som en död katt dubbelvikt över cykeln.
TILL MITT FÖRSVAR.................. jag gick inte särskilt långt och där backen för en kort stund planar ut lite så hoppade jag upp på cykeln igen å slet mig upp för den där helvetesbacken till slut. Med en ganska bra bit kvar hör jag hur någon kommer ikapp, "Bra jobbat, slappna av i överkroppen, lugna tramptag". Allt detta uttalas med en grov brytning på engelska å jag tänkte att du ska fan få för "Slappna av i överkroppen"!
Det sket sig med någon form av hämnd eftersom han cyklade vidare i sina fladdriga shorts som om backjäveln gick åt andra hållet..........................
Jag kom i mål, det gjorde jag. =)

2 kommentarer:

  1. Bra gjort att komma i mål!!
    /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Det var ingen högpresterande maria kan jag inte säga men idags läget får jag vara nöjd =)

      Radera