fredag 29 april 2016

Småbarnsmorsans K A O S [gräsklipparjävel]

"Vi går ut!!"
Måste ta tag i gräsklipparn. Grannens lilla gröna har kilat runt i hans trädgård några veckor nu och det börjar liksom torna upp sig en törnrosahäcks-liknande gräns in mot hans tomt från vår gräsMOSSmatta.

Aprils näst sista dag ser ut att vara ungefär lika varm som en sommardag i Sibirien så det blir till att knöka på kidsen en jäkla massa kläder. Dra igen dragkedjor, på med stövlar. "MAMMA KAN DU DRA ÖVER???!!!" Leta vantar, vart är Nellas mössa?
Ner med bebis i regnställ. Vart fan är nappen nu då, å den där förbannade åkpåsen som bara glider ner hela tiden............................................................................BRA iofs för jag hittade 4 strumpor längst ner inuti den.

Jaha ut då. Gräsklipparen verkar inte bo i garaget så vi kollar vedboden. DÄR står den. Inget bränsle....aha där! Fyller på. Hur var det man gjorde nu då? Skulle man hålla in den här långa spaken för att få igång den? Ja det skulle man. Drar som ett litet as i snöret. Helt omöjligt! Död! Avliden! Men det måste ju gå? Drar å drar å drar. Genomsvettig å helt slut.
Någon kommer å frågar om vägen till flyktingboendet mitt i min gräsklipparkamp.
"Stora eller lilla?" frågar jag. "Lilla".

Återgår till gräsklipparen som nu iaf frustar och spottar rök. Aha so you say there is a chance MOTHAFUCKA!!!!!! Än så länge verkar barnen helt ok med utevistelsen, skönt!
Får igång den där röda saken 2 ggr men den avlider ganska fort.... skam den jäveln som ger sig. Jag sliter tag i snöret och drar mitt allra starkaste. Stod visst lite nära ytterdörren så jag slår näven rätt i dörren medans jag drar i snöret AAAAAJ gräsklipparjävel!
Men sen så går den igång! YES! Nu kör vi! Inte den fräschaste klipparn i byn. Låter rätt trött. Skulle jämföra den med en överviktig rökskadad sur gubbe. En sån där med rullator som sitter å är bitter över livet på en parkbänk utanför ica! Det är min gräsklippare det! Undra om inte fanskapet har kateter också?!
Ja vi kommer iaf igång å kör några varv i mossan. Nella verkar ok med att hänga i vagnen och glo. Han som frågade om vägen irrar fortfarande runt vid äldreboendet på andra sidan vägen.
Vänder mig om, SER att Bonnie säger nåt men hör inte vad................................SER på kroppsspråket att hon...............................taaaaaaaaaaaaadaaaaaaaaaaaaaa............kissat i alla ytterkläderna inklusive gummistövlarna.
 JA NÄ MEN VI GÅR VÄL IN DÅ FÖR FAN!!!!!!!!!!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar