fredag 29 april 2016

Alltid denna redovisning om DAGENS MATINTAG när man hämtar på dagis (förskolan, förlåt ;))

Kära förskolelärare, dagispersonal, u name it!

Jag vill inte ha en lång utläggning om vad min dotter ätit och hur mycket hon har ätit VARENDA JÄVLA DAG! Jag vill inte behöva dröja mig kvar för att du ska redovisa hur många potatisar hon tog.

Jag är totalt ointresserad av hur mycket hon har ätit. Precis som jag är totalt ointresserad av om hon har bajsat under dagen.
Jag har lite då och då talat om att jag inte är intresserad av det, jag är inte orolig för hennes matintag över huvudtaget. Och jag lovar att jag talar om ifall ni behöver hålla den kollen och sedan redovisa det för mig.

Vad jag istället skulle vilja att du lägger märke till när hon sitter och äter är vad hon pratar om, med vem, vad har hon för funderingar, löser hon några problem? Vet hon vad hon har på sin tallrik? Kan hon ta maten själv? Dela? Äta med bestick?

Nästan varje dag får jag en ganska lång kliande tråkig redovisning av hur mycket hon har ätit. Oftast ute på gården och det kliar i hela mig så jag har svårt att stå still. Man får liksom följa efter mig för att kunna avsluta sin matredovisning. Jag blir nog nästan lite dryg. Visar mitt ointresse.
Ja, jag har talat om det tidigare att jag inte vill veta. Kanske borde göra det igen MEN jag tycker också att det är en intressant reflektion och diskussion personalen emellan?! VARFÖR denna redovisning varje dag? Måste ju ta en jävla massa plats och energi i huvudet för att hålla koll på vad 22 kids ätit under dagen?
Det finns förmodligen föräldrar som alltid vill ha den redovisningen... visst då kan dom få den! Eller? Är barnet sjukt? Undernärt? i don´t get it!
Jag får bara kli i hela kroppen när redovisningen kommer!
"Ja, jaaaaaaa, jaha, jaaaaaaja" svarar jag...................
Jag skulle tacksamt hellre ta emot annan spontan info i 10 minuter om vad min dotter sagt och gjort under dagen. Men det är ju jag det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar