fredag 27 maj 2016

Känslan av att LÄNGTA till träningen

Jag är övertygad om att ALLA människor kan komma dit. Det är inte särskilt långt till den känslan. Det är  nog desto längre till att hitta VAD/VILKEN träningsform man ska komma att längta till.
En människa som inte tränat i livet bestämmer sig för att nu jäklar ska jag börja röra på mig.... Då tror jag att det är löjligt lätt att tappa motivationen ganska snabbt.
Dels för att man inte känner sin kropp i rörelse och utveckling och dels för att man inte hittat rätt form av träning.
Om man ledsnar kan man ju göra allt då? Tills man hittar sin grej?!
Jag har spelat handboll i 20 år och alltid funderat på vad fan folk gör som inte spelar handboll typ... VAD gör man på sin fritid? vet jag att jag tänkte.....
å sen letade jag å letade å letade å hittade inte min träningsaktivitet... allt var tråkigt. Styrketräning, löpning, gym, step up, box, zumba...
Men sedan hittade jag det! Jag har 2 saker jag gör mestadels. Jag älskar båda två. JAG ÄLSKAR ATT GÅ PÅ SPINNING! Där får jag ut allt. Jag kan vara i min bubbla å slita å ta i som ett as.
Å sen älskar jag att köra mountainbike i skogen. På stigar och över stenrös. Så sjukt kul.
Å jag är efter ett tags uppehåll pga av graviditet och barnafödsel och bebistid nu tillbaka i träning och jag är har hittat suget. Jag kan inte låta det gå mer än 2 dagar i vila. Då blir jag galen! Jag älskar att träna igen. Jag älskar att röra på mig igen! Jag är inte särskilt stark än men jag är på väg. Så nu måste jag planera en träningsdag med goda vänner igen och alla är som vanligt välkomna! =) Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar